5/56 Crashed on a sunny day

Today I had so many different little moments with many different big feelings.

I cleaned the house, and fell suddenly so much better.

And it was a full sunny day! Not a shower! You already know I’m not particularly hungry for the sun, but obviously the cats were.

They had a lot of meetings in the garden, Juno & Dora meeting the cats from the other houses we share the garden with, and even a couple of cats from the neighborough joined the fun.

They were all busy wandering around, in and out the garden, in and out the house, up the shed, up the huge tree. I even saw my neoghbour’s cat reaching such a high branch like she never had before.

It was all so happy and lively… and I crashed.

Sometimes, I think I’ll become one of those ladies with no children, but cats that they treat like their babies.
I thought how unfair it was to bring Juno & Dora to a different house, with a little garden maybe, but nothing that would compare, and with no flap door to give them total freedom.

Sometimes, I wish I lived in an apartment and not in a house with a lovely garden. But maybe, in that case, I would have never adopted any cat at all.

I felt really bad, especially knowing how Dora is sensitive to changes.

A while ago, she had a stress crisis (yes, at the time I laughed too) when Juno arrived, and I gave her a lysine supplement. That helped so much! So I started the treatment tonight, and hopefully I’ll stop feeling too guilty and start seeing only the positive.
Volunteering in a cattery, I should be able to see how lucky they are, but my mind is my mind is my mind…

If it rains for the rest of the year in Ireland, you know who you should blame. You want to know why? See my today’s post on Instagram.

Any tips on how to move with two cats?

Moonily Yours,
Serena 

***

Oggi ho vissuto tanti piccoli momenti pieni di grandi sensazioni.

Dopo aver finito di pulire casa, mi sono sentita meglio all’istante.

Ed è stata una giornata interamente di sole! Nemmeno una goccia di pioggia! Saprete già che di solito non esco pazza appena vedo il sole, ma a quanto pare i gatti erano super felici.

Si sono incontrati in giardino, hanno esplorato il vicinato, hanno avuto i loro momenti casalinghi, e poi di nuovo fuori ad arrampicarsi sull’albero gigante alla fine del giardino e sui tetti delle casette degli attrezzi. C’erano Juno e Dora, gli altri gatti dei vicini con cui condivido il giardino, e anche un paio di gatti del vicinato. Una di loro ha raggiunto un ramo così alto come mai nessuno aveva fatto prima. 

Era tutto così pieno di vita e allegria, che sono crollata.

A volte immagino il mio futuro nelle vesti di una vecchia gattara senza figli, una di quelle che trattano i propri gatti come bambini. 
Mi si è palesato quanto ingiusto sia portare Juno e Dora in un’altra casa, forse con un piccolo giardino (niente da poter paragonare a questo), senza la loro gattaiola che permette completa libertà.

A volte avrei preferito aver vissuto in un appartamento, e non una casa con un bel giardino. Ma forse così non avrei mai adottato dei gatti.

Mi sono sentita molto triste soprattutto pensando a quanto Dora sia sensibile ai cambiamenti.

Un po’ di tempo fa, ha avuto una crisi di stress (sì, ai tempi ho riso anch’io) quando la piccola Juno si era unita alla famiglia, e le ho dato un integratore di lisina. Quello aiutò molto, così ho ricominciato a darglielo stasera. Forse riuscirò a smettere di sentirmi in colpa e inizierò a vedere il positivo.
Dal momento che faccio volontariato in un gattile, dovrei essere in grado di vedere quanto siano fortunate, ma la mente è la mia mente, e non ci posso far niente.

Comunque, se dovesse piovere in Irlanda per il resto dell’anno, si può dare la colpa a me. Per sapere il perché, guardate il mio post di stamattina su Instagram.

Avete qualche consiglio da darmi su come trasferirsi con due gatte?

Lunaticamente Vostra,
Serena

 

One Comment Add yours

  1. Nilzeitung says:

    My tips on how to move with two cats? one in house and one in garden shift …

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.