Types of blog I love

In my last post, I answered two of the main questions I’m asked about blogging: why do you blog? Is it not too personal?

As I promised there, here I would like to list some topics I like to read about in other blogs.

I’m not going to list specific blogs, but rather summarise on the type of pages I like to follow and read regularly.

I have to start with the same topic that brought me to open my own blog: living abroad.

I started reading about it after I moved to Ireland, not before. I didn’t do it because I was looking for practical info for myself or making comparisons between my experience and others. I just found myself being genuinely curious about seeing another country in the eyes of a stranger.

It’s easier for me finding blogs of other Italians living abroad. My goal is to start reading about other cultures expats stories.

26869622_144156739592564_1590968899912859648_n(1)

Home renovation/decor/tiny houses/DIY & similar:

the previous house I lived in, the one I was painfully evicted from last January (you can read about it here), was so old and in need of love, that I felt free to make any variations to it as I wanted to.

The apartment I live in now is a very new one, and I’m not allowed to make any decor experiments to it (even because I’m sharing again, so I guess that’s fair enough).

Since when I found the house I’m trying to buy, the one I’m already in love with, I’ve been watching all the possible tv/Netflix series I can find about home renovations, and of course wandering blogs on this topic.

Mr J is bracing himself for the moment I’ll hire him for all the work.

30855670_443319112772704_2071037787091501056_n
No, this is not the house I can afford

Self-Development/healthy habits/mental health:

I’m a person who needs to feel constantly (self)motivated to move on with some project and feeling that I’m getting better and better everyday. This goes along with knowing more about myself, my rythms, how I do react and recover from certain experiences. I challenge myself a lot, and I’m not able to be mentally lazy.

All of this requires a lot of awareness, especially about recognizing my limits and allowing myself to accept them.

These are probably the most personal topics a blogger decides to write about, and I deeply admire them for going out there and telling other people, basically, that they are not alone.

Also relating to my experience, you need somebody to show you some empathy, and in such cases it’s easier to find it in strangers.
Has your mum ever asked you: “Why are you sad, when you have everything that a lot of other people can only dream of?”
Then you have an idea.

30124078_1246894302111984_7202757917437591552_n

Topics I read about more sparingly:

travels, books review, cooking, beauty.

Now I’m curious to know what your favourite blog topics are! Leave a comment or a link!

Moonily Yours,
Serena

***

Nel mio post precedente ho risposto a due delle domande che mi vengono fatte più spesso intorno al mio blog: perché ne ho uno? Non è troppo personale?

Come promesso lì, qui vi faccio una lista degli argomenti su cui mi piace leggere sui blog altrui.

Non farò una lista di blog specifici, ma piuttosto un riassunto delle tematiche più interessanti per me e di cui leggo regolarmente.

Non posso non iniziare con l’argomento che mi ha fatto aprire il mio stesso blog: vita all’estero.

Ho iniziato ad interessarmi a questo tema dopo essermi trasferita in Irlanda, non prima. Non è successo perché stavo cercando notizie pratiche o volessi confrontarmi con altri che stessero vivendo la mia stessa esperienza.
Mi sono semplicemente trovata a provare una genuina curiosità di vedere un certo paese attraverso gli occhi di uno straniero.

Per me è più semplice trovare blog di italiani che vivono all’estero. Il mio obiettivo è di iniziare a leggere di più di persone di diverse nazionalità.

Restrutturazione di case/arredamento/vivere in piccoli spazi/fai da te e simili:

la casa in cui vivevo prima di esservi cacciata con grande pena e disperazione (potete leggere di più qui), era così vecchia e malconcia che mi sentivo libera di fare qualsiasi ritocco e variazione di stile.

L’appartamento in cui vivo ora, invece, è molto nuovo e non sono autorizzata ad azzardare nessun cambiamento. E poi ovviamente condividendo con un’altra persona, non sarebbe nemmeno giusto. 

Dal momento in cui ho trovato la casa che sto cercando di comprare, di cui sono già innamorata, ho iniziato a guardare su Netflix tutte le serie tv possibili su tema design/arredamento/ristrutturazioni, e ovviamente spulciare tutti i blog che riflettano il mio stile.

Mr J si sta preparando psicologicamente per quando lo assumerò per tutti i lavori.

Crescita personale/salute/salute mentale:

sono una persona che deve sentirsi sempre (auto)motivata ad andare avanti con un progetto, e vedere che sto migliorando giorno dopo giorno. Questa va a braccetto col conoscere me stessa sempre di più, capire i miei ritmi, il mio modo di reagire e di recuperare dopo certe esperienze.
Mi metto alla prova di continuo, e non sono in grado di essere mentalmente pigra.

Tutto ciò richiede tanta consapevolezza, soprattutto quando c’è da riconoscere certi limiti e accordar loro il diritto di esistere e accettarli.

Questi sono forse i temi più personali di cui un blogger potrebbe voler scrivere, e ammiro dal profondo queste persone per avere il coraggio di esporsi perché altre persone capiscano che non sono sole.

Anche facendo riferimento alla mia personalità, si ha bisogno di qualcuno che ti mostri empatia, e questa spesso viene da sconosciuti. Vostra mamma non vi ha mai chiesto: “Non capisco come fai a essere triste, quando hai tante cose che altri possono solo sognare”?

Tipi di blog che leggo più di rado:

viaggi, recensioni di libri, cucina, beauty.

Ora sono curiosa di sapere cosa voi amate leggere di più! Lasciate un commento o un link!

Lunaticamente Vostra,
Serena

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.